Abordarea celui de-al doilea interviu

Abordarea celui de-al doilea interviu

 

Ați trecut de primul interviu. Acum ați fost invitat să participați la un al doilea interviu. Cum obțineți succesul la al doilea interviu și să vă asigurați că locul de muncă dorit devine al dumneavoastră?

 

Siguranță vs frică

Primele câteva momente după ce ați auzit că ați fost chemat la un al doilea interviu pot fi pline de o serie extraordinară de emoții conflictuale. Primul val de fericire, ușurare și auto-împlinire generalizată vor dispărea pe măsură ce veți realiza că trebuie să înfruntați un alt obstacol mai mare. În cele din urmă, ați putea găsi știrile complet descurajante, mai ales dacă interviul este cu o companie de prestigiu pentru un post pe care vi-l doriți.

 

Știm cu toții că există o concurență acerbă pentru ocuparea forței de muncă pe piața actuală. Cu toate acestea, trebuie să vă amintiți că, dacă ați ajuns atât de departe, acum sunteți luat în considerare la modul ce mai serios. Șansele încep să orbiteze în jurul și în favoarea dvs., așa că este nevoie de o performanță repetată, dar nu există o altă opțiune. Problema cheie este pregătirea amănunțită. Concentrându-vă chiar și pe cele mai mici detalii, vă va ajuta să vă evidențiați în fața competiției, deoarece chiar și în acest stadiu o serie întreagă de factori pot schimba decizia în direcția pe care vi-o doriți.

 

Primul vs al doilea: care este diferența?

Persoanele din departamentul de Resurse Umane iau, în mod normal, primul interviu. Ei verifică profilul dvs. academic, abilitățile de bază și experiența pentru a vedea dacă se potrivesc cu CV-ul. Aflați în prealabil cum se va desfășura cel de-al doilea interviu, deoarece există mai multe posibilități. S-ar putea să vă întâlniți cu viitorul dvs. manager sau cu mai mulți membri ai echipei într-un interviu în grup sau o serie de interviuri one-to-one. Oricare ar fi formatul, întrebările puse în discuție explorează două domenii particulare:

 

Vă veți integra în cadrul companiei și veți lucra bine cu ceilalți? Personalitatea dvs. și impactul personal pe care îl aveți este ceea ce vă va permite să aveți acest job cu adevărat; acest lucru este mult mai important decât orice calificare. Așa că fiți dvs. înșivă și lăsați-vă personalitatea să radieze. Fiți entuziast/ă, pozitiv/ă și onest/ă.

 

În general, întrebările prezintă o verificare mai amănunțită decât în primele interviuri, așa că va trebui să puteți oferi răspunsuri mai complete la o varietate de întrebări.

 

Aspecte practice

Mergând la un interviu știind că v-ați făcut temele, vă oferi încredere, deoarece veți ști că există șanse mai mici pentru surprize! Cum puteți să vă pregătiți? Pregătirea dvs. trebuie să se concentreze asupra tuturor aspectelor practice și intelectuale ale interviului.

 

  • Aflați numele și pozițiile intervievatorilor în prealabil
  • Verificați când și unde este interviul și planificați-vă corespunzător traseul
  • Permiteți un timp suplimentar pentru călătoria dvs. în caz de întârzieri. Nu uitați să luați numerele de telefon ale celor care vă întâlnesc în cazul în care planurile dvs. se schimbă în mod neașteptat
  • Primele impresii contează foarte mult, astfel trebuie să vă asigurați că arătați curat și bine îngrijit și purtați mereu un costum sau o ținută office, cu excepția cazului în care mediul este deosebit de informal
  • Luați la dvs. o copie a CV-ului, un stilou și o hârtie - nu este deloc sigur că intervievatorul va avea o copie de la primul interviu al dvs.
  • Asigurați-vă că ați luat cărțile de vizită ale celor care vă intervievează, astfel încât să puteți trimite e-mailuri de mulțumire
  • Contactați angajatorul pentru clarificări privind cheltuielile, deoarece majoritatea angajatorilor plătesc toate cheltuielile rezonabile efectuate pentru interviu. Păstrați bonurile fiscale pentru transport, cazare și mese.

 

Aspecte intelectuale

Documentați-vă pe baza informațiilor pe care le-ați obținut prima oară despre industrie, companie și rolul dvs. pe care l-ați putea avea. Uitați-vă la publicațiile din industrie, articole de știri despre evenimentele recente, site-ul companiei și raportul anual, cunoașteți afacerea, inclusiv misiunile, obiectivele, filosofia de afaceri și stilul de management. Aflați nevoile angajatorului pentru potențialul post, astfel încât să vă puteți lega abilitățile, interesele și experiențele într-un mod în care să răspundă acestor nevoi.

 

Vorbiți cu oricine știți că lucrează în aceeași industrie sau care este familiarizat cu această compania. Aducerea în discuție a unui persoane de contact ar putea impresiona angajatorii.

 

Sfaturi generale pentru interviu

Gândește-te la primul tău interviu.

  • Care au fost domeniile principale pe care s-au concentrat? Fiți pregătiți pentru ca accentul pe aceste domenii să fie și mai intens de acum înainte
  • Gândiți-vă la informațiile oferite – precum broșurile și prezentările și fiți pregătiți să răspundeți la întrebările din ele.
  • Ce întrebări au fost adresate? Pe care le-ați considerat mai grele? Fiți pregătit/ă să răspundeți la aceleași întrebări din nou. Pregătirea avansată aduce răspunsuri mai convingătoare, chiar și la întrebările tradiționale precum "De ce v-am oferi slujba?" și ”Ce ne puteți oferi?". Acest lucru vă ajută să vă prezentați mai bine abilitățile de comunicare.
  • Gândiți-vă la ceea ce intervievatorul încearcă să afle printr-o anumită întrebare și a formulează răspunsul în consecință. Cu toate acestea, nu uitați să răspundeți la întrebări în același mod ca și ultima dată când intervievatorul și-a luat notițe.
  • Permiteți intervievatorului să afle mai multe despre dvs., acest interviu vă oferă șansa de a vă exprima ideile mai degrabă decât de a vorbi pur și simplu despre abilitățile și experiența dvs., așa cum ați făcut în primul interviu. De asemenea, fiți odihnit - gândiți-vă la noi exemple și informații atunci când vorbiți despre realizările dvs.
  • Nu vă lăsați distras. Concentrați-vă și ascultați cu atenție intervievatorul
  • Aveți încredere, rămâneți calm, fiți scurt și la obiect, pozitiv și entuziast, cunoașteți-vă abilitățile și punctele forte și exprimați-le cu încredere.

 

Întrebări de pus

Punerea întrebărilor arată dorința de a lua inițiativă, entuziasm și că sunteți interesat de această poziție. Unele dintre cele pe care le puteți cere includ:

  • Care sunt așteptările cu privire la ce trebuie să realizez în primele șase luni?
  • Cum ați defini cultura companiei dvs.?
  • Ce sprijin voi primi pentru dezvoltarea mea profesională?

 

De asemenea, aveți pregătite câteva întrebări care se referă direct la informațiile pe care le-ați oferit la primul interviu. Dacă puteți să întrebați, spunând: "Când l-am întâlnit pe domnul X săptămâna trecută, el a menționat acest lucru - un proiect și aș vrea să știu care ar fi implicarea echipei mele în această arie?" nu numai că arată entuziasm, dar și că sunteți capabil să ascultați. Asigurați-vă, de asemenea, că ați clarificat orice îndoială cu privire la organizație, programul de training, salariu sau amplasare.

 

Amintiți-vă că acest lucru este un proces bidirecțional. Ei vă pot simpatiza, dar ce părere aveți dumneavoastră despre ei? Scopul dvs. este să aflați! Folosiți această ocazie pentru a vă întâlni cu indivizii, pentru a vedea facilitățile, pentru a revizui filosofiile companiei și pentru a pune întrebări suplimentare. Angajații par a fi fericiți, plictisiți, suprasolicitați? Vă plac, în general? Acestea sunt persoanele cu care va trebui să vă petreceți o mare parte din timpul dvs., așa că este mai bine să aflați acum.

Al doilea interviu este de adesea o ocazie pentru a fi prezentat altor potențiali colegi, precum și managerului și în egală măsură cu misiunea lor de a afla dacă ei într-adevăr vă plac, este și de datoria dumneavoastră să vă dați seama dacă sunteți mulțumiți să împărțiți un birou cu ei. Dacă sunteți suficient de norocoși să fiți prezentați persoanelor care ar fi efectiv grupul dvs. de colegi, nu vă fie teamă să întrebați cum este să lucrați acolo. Ați putea întreba cum este atmosfera de birou, cât de sociabili sunt (dacă este vorba despre un aspect important), chiar și anumite aspecte ale activităților în acest domeniu și dacă este cazul, dacă există o sală de sport în apropiere, magazine bune și așa mai departe.

 

Follow-up

După cel de-al doilea interviu, nu uitați să oferiți un feedback imediat consultantului dvs. de recrutare care așteaptă informații despre cum a decurs interviul. Acest lucru trebuie să includă toate aspectele la care credeți că nu v-ați descurcat - poate aveți o îndoială cu privire la un răspuns specific pe care l-ați dat sau ați uitat să evidențiați o anumită aptitudine sau experiență valoroasă. Consultantul dvs. poate să vă ajute cu acest lucru sunând angajatorul.

 

Dacă ați fost intervievat direct, trimiterea unei note de mulțumire, exprimând entuziasmul și dorința de a vă alătura persoanei care v-a intervievat, poate fi un factor decisiv pentru a afla dacă veți primi o ofertă de muncă.

 

Există posibilitatea să vi se ofere locul de muncă la fața locului, la sfârșitul interviului – chiar dacă sunteți sau nu siguri, fiți suficient de încrezători pentru a cere timp să vă gândiți. Este totuși o practică obișnuită de a afla câteva zile mai târziu. Al doilea interviu poate fi descurajant - dar dacă sunteți pregătit, sunteți la jumătatea drumului.