
Durează doar 30 de secunde pentru ca un recrutor să-şi formeze o opinie fermă și definitivă cu privire la un candidat în timpul unui interviu de angajare. Urmând această logică, avem o singură șansă de a face o impresie bună. Cum puteţi face acest lucru?
Prezentarea antreprenorului
Antreprenorii au la dispoziţie în general doar câteva minute pentru a-i convinge pe investitori și a-i face să-și dorească să le studieze şi să investească în proiectul lor. Prin urmare, mesajul lor trebuie să fie clar, concis și ușor de înțeles de către toți. Antreprenorul trebuie să fie în măsură să spună de ce are nevoie produsul sau serviciul său și cum diferă proiectul său, fără a intra în detalii. Are foarte puțin timp la dispoziţie să-și arate motivația, entuziasmul și credibilitatea pentru a conduce acest proiect.
Interviul pentru angajare funcționează exact la fel: veți avea puțin timp să convingeți. Prezentarea dvs. ar trebui să capteze atenția interlocutorului și să reflecte proiectul dvs. profesional. Cu toate acestea, nu spuneți doar că sunteți potrivit pentru locul de muncă respectiv. Încercați să găsiți acel mic plus care vă va diferenţia de ceilalţi candidaţi: dacă aveți o abilitate/competenţă specifică sau ați avut o anumită experiență (un an în străinătate, de exemplu), acum este momentul să le prezentați. Iată un exemplu de prezentare: „Eu sunt Andrei Dufour. Am absolvit un Master în comunicare digitală. Am urmat un program de studiu de un an într-o agenție de comunicare digitală și e-marketing. Sunt pasionat de web și comunicare și am o înclinaţie spre domeniul comercial, ceea ce mă defineşte ca fiind un profil hibrid, capabil să pun la punct o strategie digitală, dar și să cunosc nevoile și așteptările unui client. "
Repetați prezentarea cât mai mult posibil și testați-o cu cei din jur. Țineţi cont de sfaturile lor și îmbunătățiţi-vă prezentarea.
Importanța limbajului non-verbal
Poziţia şi mişcările corpului sau limbajul non-verbal sunt esenţiale în timpul unui interviu de angajare, deoarece vă permite să judecați în mod obiectiv abilitățile sociale (încrederea în sine, gestionarea emoțiilor dvs. etc.). Recrutorul va fi atent la gesturile, atitudinea și aspectul dvs. Aveți grijă de prezentarea dvs., adoptați o poziție în care vă simțiți confortabil, ridicați-vă drept și mențineți contactul vizual cu interlocutorul.
Încearcaţi să adoptaţi o atitudine asertivă cu câteva minute înainte de interviu pentru a vă simți mai în control.
Prezentați-vă abilitățile și succesele profesionale
Prezentarea nu este un monolog. Dimpotrivă, concluzia sa inițiază dialogul. După prima parte introductivă, nu uitați să vorbiți despre abilitățile și succesele profesionale. Acestea reprezintă o valoare adăugată pentru poziția la care aspiraţi și vă permit să vă evidențiați calitățile personale, faimoasele „soft skills”. Descrieți în ce context ați reușit să obțineți aceste succese, ce sarcini ați avut, ce acțiuni v-au permis să le realizați și care a fost rezultatul.
Pregătiţi-vă pentru posibile întrebări
Anticipați întrebările intervievatorului. Deși este imposibil să preziceţi exact ce întrebări vi se vor pune în timpul interviului, unele sunt frecvent întâlnite. Acesta este cazul întrebărilor despre personalitate și experiență profesională: „Spune-mi despre tine”, „De ce ai aplicat pentru acest post și în această companie?” ", " Care sunt aşteptările salariele ? sau„ Ce ați pune în aplicare atunci când ajungeți la această poziție? ".
Pregătiţi-vă, de asemenea, pentru câteva întrebări adiţionale. Aceste întrebări nu sunt menite să vă facă să vă simțiți inconfortabil în timpul interviului, ci să încercați să vă împingeți limitele pentru ca recrutorul să înţeleagă mai bine aspectele cheie legate de dvs.
Alte recomandări
• Mesajul trebuie să fie clar și ușor de înțeles de către interlocutorul dvs. Evitați termenii, acronimele și abrevierile tehnice.
• Structurați-vă prezentarea astfel încât să simțiți că spuneți o poveste.
• Repetați prezentarea cât mai mult posibil: verificați dacă nu este prea lungă și memorați-o. Cu toate acestea, aveți grijă să nu o recitați.
• Încercați să utilizaţi şi imagistica pentru a transforma cuvintele în exemple, imagini, figuri.
• Rămâneţi onest. Autenticitatea este cheia unui interviu de succes.
It only takes 30 seconds for a recruiter to form a firm and definitive opinion of a candidate during a job interview. By following this logic, we only have one chance to make a good impression. What if you learned how to sell yourself in less than a minute?
The entrepreneur's pitch
Entrepreneurs usually show up in just a few minutes to convince investors and make them want to study their project. Their message must therefore be clear, concise and understandable by all. The entrepreneur must be able to say what needs his product or service meets and how his project is different, without going into detail. He has very little time to show his motivation, his enthusiasm and his credibility to carry this project.
The job interview works the same way: you will have little time to convince. Your pitch should capture the attention of your interlocutor and reflect your professional project. However, don't just say you're the perfect fit for the job. Try to find that little extra that will set you apart from your competitors: if you have a specific skill or have had a particular experience (a year abroad for example), now is the time to put yourself forward. Here is an example of a pitch:“I am Alain Dufour. I graduated from a Master in digital communication. I did a one-year work-study program in a digital communication and emarketing agency. I am passionate about the web and communication and I have a commercial hat, which makes me a hybrid profile, able to set up a digital strategy, but also to know the needs and expectations of a client. " .
Repeat your pitch as much as possible and test it with those around you. Take their advice into account and improve your presentation.
The importance of body attitude
Body attitude, or non-verbal language, is essential during a recruitment interview because it allows you to objectively judge social skills (your self-confidence, the management of your emotions, etc.). The recruiter will pay attention to your gestures, your attitude and your appearance. Take care of your presentation, adopt a position you feel comfortable in, stand up straight and maintain eye contact with the other person.
Try to adopt an assertive attitude the few minutes before the interview to feel more in control of your emotions.
Showcase your skills and professional successes
The pitch is not a monologue. On the contrary, its conclusion initiates the exchange. After your pitch, remember to talk about your skills and professional successes. These are an added value for the coveted position and allow you to highlight your personal qualities, the famous "soft skills". Describe in what context you were able to achieve these successes, what tasks were occupied, what actions enabled you to achieve them and what was the result.
Prepare for possible questions
Anticipate your interviewer's questions. While it is impossible to predict exactly what questions you will be asked during the interview, some come up often. This is the case for questions on personality and professional background: "tell me about yourself", "why did you apply for this position and in this company?" ", " what are your salary expectations ? ", Or" what would you put in place when you arrive at this position? ".
Also prepare some trick questions that you might be asked. These questions are not intended to make you uncomfortable during the interview but to try to push you around to get a better understanding of you.
Other tips
- The message must be clear and understandable by your interlocutor. Avoid searched or technical terms, acronyms and abbreviations.
- Structure your presentation so that it feels like you're telling a story.
- Repeat your pitch as much as possible: check that it is not too long and memorize it. However, be careful not to recite it.
- Try to illustrate your words with examples, pictures, figures.
- Stay honest. Authenticity is the key to a successful job interview.