Contraoferta

DE CE NICIODATĂ NU ESTE O IDEE BUNĂ SĂ ACCEPTAŢI O CONTRAOFERTĂ?

Au apus vremurile în care o contraofertă care cuprinde o creştere a salariului schimba cu succes decizia unui membru al personalului care demisiona. Astăzi oamenii părăsesc locurile de muncă din mai multe motive care sunt rareori abordate printr-o contraofertă.

Oamenii îşi schimbă locul de muncă din mai multe motive: de la căutarea unei noi provocări până la avansarea în carieră, dorința de a lucra cu tehnologii mai noi sau în cadrul unei organizații unde pot contribui și se pot simți apreciați.

De ce atunci o creștere a salariului, o nouă funcție sau beneficii suplimentare ar fi altceva decât o tactică superficială pentru a vă convinge să rămâneţi?

Dacă primiți o contraofertă, vă recomandăm să luați în considerare motivele pentru care ați căutat inițial un nou loc de muncă. Trebuie să fi fost motive serioase, deoarece nu numai că aţi căutat un nou loc de muncă, dar aţi depus candidatura, aţi fost intervievat și aţi acceptat un post în altă parte. Acestea nu sunt acțiunile unei persoane satisfăcute la locul de muncă actual.

Desigur, este măgulitor atunci când șeful dvs. vă face o contraofertă la auzul deciziei dvs. de a demisiona. Dar, dacă priviți situația în mod obiectiv, veți vedea că recrutarea unui înlocuitor pentru un rol vacant poate necesita mult timp. Nimeni nu are timp, inclusiv șeful dvs., așa că dacă există chiar și o mică posibilitate de a evita interviurile şi procesele de recrutare, de a găsi și de a instrui pe cineva nou, șeful dvs. va fi primul care va explora această posibilitate.

Să aruncăm un ochi pe statisticile care dovedesc că aceste contraoferte funcţionează rar. Un sondaj realizat în cadrul a 2.752 de organizații, reprezentând peste 2,6 milioane (2.686.179) de angajați, efectuat în cadrul Ghidului Salarial Hays în Australia și Noua Zeelandă din 2016, arată că din personalul căruia i s-a făcut o contraofertă 46% au plecat oricum, 4% au rămas mai puțin de trei luni, 21% au rămas între trei și 12 luni și doar 29% au stat mai mult de 12 luni.

Cei din ultimul grup au angajatori care caută activ să abordeze motivele care i-au determinat să accepte un alt loc de muncă. Aceştia fac o schimbare reală care motivează, angrenează și susţine dezvoltarea angajatului lor, în loc să ofere o poziţie superioară sau câteva beneficii suplimentare.

Dar, majoritatea oamenilor nu sunt atât de norocoși și demisionează din nou în decurs de un an. Motivațiile lor originale pentru a căuta în altă parte nu sunt abordate, ceea ce înseamnă că satisfacţia lor rămâne la acelaşi nivel, iar angajamentul și motivația sunt scăzute. La acestea se adaugă încrederea reciprocă afectată de decizia anterioară, care poate fi foarte dificil de gestionat.

Deși fiecare situație este unică, vă recomandăm să luați în considerare motivațiile inițiale pentru care aţi decis să demisionaţi și să vă întrebați dacă contraoferta va rezolva situaţiile şi merită să rămâneţi.